עיונים בחינוך
תפריט
גליון 20
מהדורה מיוחדת | אוגוסט 2020 | אב תש"ף
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
לפתוח שער
"המשכיל בעת ההיא יידום כי עת רעה היא", אמר הנביא עמוס בהכרתו המרה כי "שנאו בשער מוכיח ודובר תמים יתעבו" ובהיותו חוזה בפורענות שתשתק הכול. והעת עת רעה, והאם נידום? האם נתכנס במחקרינו ובדיונינו המדעיים ונאמין כי עם עשייתנו איש בחלקת אלוהים הקטנה שלו תחלוף הרעה, או שמא מחובתנו כמחנכים לא לָדוֹם אלא להשמיע קולנו, לממש שליחותנו כאנשי חינוך, להתמודד עם הרעה בכלינו ההגותיים, הנתחניים, הביקורתיים, ההשוואתיים, ההוראתיים והמעורבים, להאיר, לבקר, להציע חזון לתיקון, לריפוי ולחתירה למחר טוב יותר? נשמח לקבל מאמרים שיענו לאתגר זה ולהקדיש להם מדור מיוחד בחוברת הבאה. ראו אותגרנו!
אדיר כהן
לרשימת המשתתפים בגיליון
קורבנות לבריונות ברשת בקרב ילדים צעירים: מאפייני התופעה והקשר לתמיכה חברתית ולתחושת בדידות
דורית אולניק־שמש, טלי היימן ומיכל זוארץ־חנן |
עמודים 55-82
בחינת גודל האפקט של התערבויות מתחום הפסיכולוגיה החיובית הנערכות במסגרת בית ספרית
מיכל סוכוי ומשה זיידנר |
עמודים 85-105
מהשדה — למחקר — לשדה: יחסי אחים ואינטראקציה בין אחים שאחד מהם על הרצף האוטיסטי; על חשיבותה של התנסות קלינית לעבודת מחקר, דיון באמצעות שני תיאורי מקרה
יונת רום |
עמודים 109-132
השתקפויות: חלומות ופירושיהם אצל לקויי למידה מצליחנים
עמלה עינת, אורית דהן ויעל מלצר |
עמודים 133-154
הקשר בין העומק האורתוגרפי של השפה לבין העיבוד הפונולוגי והעיבוד המורפולוגי בקרב תלמידים עם לקויות למידה
סאאיד בשארה |
עמודים 155-172
המגוון האנושי במכללות לחינוך — תקווה או שחזור של המציאות?
זוהיירה נג'אר, אסתר קלניצקי, חיה קפלן וענת קינן |
עמודים 197-220
מילדות ועד לאקדמיה: מסעם הנרטיבי ומיצובם החברתי של פרחי הוראה בדואים בדרום הארץ
עדנאן ג'ריביע, עירית קופפרברג וסמדר בן־אשר |
עמודים 221-246
"זהות שבויה": שיח הורים בנושא זהות וחינוך יהודיים — עוד הרהורים על סוגיית ההדתה
אורית מורג |
עמודים 262-280
יוהאן הנריך פסטלוצי וישראל בלקינד, קווי הדמיון והשוני ביניהם
מנחם שטרן |
עמודים 281-306
