גליונות 17-18-19

מהדורה מיוחדת | ינואר 2019 | שבט תשע"ט

כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך

חינוך ולדורף כחינוך רוחני

גלעד גולדשמידט | 

עמודים 17-35

שיעור מולדת: על ההכרח שבחינוך לפטריוטיזם

ערן גוסקוב | 

עמודים 36-61

חינוך נגד סימון האדם וקטלוגו

אריה קיזל | 

עמודים 62-66

בין פתיחות לדבקות: ביטויים של צנזורה עצמית בהוראת ההיסטוריה במערכת החינוך הישראלית

אפרת עמבר, סולי ורד ודניאל בר־טל | 

עמודים 67-99

תובנות על הוראה ועל למידה משיעור הגיאומטריה שמעביר סוקרטס לנער העבד

אדם ויילר גור אריה | 

עמודים 100-111

צנזורה עצמית ושמירת סודות במשפחה ובחברה: דילמות בעבודה במערכת החינוך

עמירם רביב ואלונה רודד | 

עמודים 115-132

קשיבות, הכוונה עצמית ורווחה אישית סובייקטיבית

רותם דוד ומשה זיידנר | 

עמודים 133-149

לספר כדי לשקוט: תהליכי הדהוד בין טקסט ספרותי ובין חוויות לחימה של חיילי מילואים

רועי חיון, הדס ויסמן ורחל צורן | 

עמודים 153-183

קריאה, שיח וכתיבה בקבוצה מרובת תרבויות —בין גילוי לכיסוי

אילנה אלקד־להמן ויעל פויס | 

עמודים 184-217

פדגוג במסווה של משורר: אסטרטגיית שאילת שאלות בשירי הילדים של אברהם שלונסקי

אורנה לוין | 

עמודים 218-238

בין חינוך לאילוף: קווים לדמותו של ה"פראייר" הקולנועי כרץ למרחקים ארוכים

אמיר כהן־שלו | 

עמודים 239-255

רב־תרבותיות, הכרה וכבוד בסרט "בין הקירות"

קובי אסולין | 

עמודים 256-275

עמו אף לא רגע, עם יצירתו שעות של גדולה

סם ש. רקובר | 

עמודים 276-288

החינוך לאזרחות וההיגיון המוסדי של משרד החינוך החל מהגיל הרך

דבורה קלקין־פישמן ומירית שרון | 

עמודים 291-318

שני מסלולים של חינוך אזרחי בבתי ספר: מניסיונם של רכזים חברתיים לקדם אזרחות מורכבת ומתונה

הלל וורמן, חגית הרטף | 

עמודים 319-352

המקרא והפרדת האדם מהטבע — ניתוח תרבותי־פילוסופי

בינה ניר ויעקב אזואלוס | 

עמודים 355-368

רָם וְנִשּא: תנ"ך רם והתקבלותו בחברה הישראלית

גתית הולצמן וגלעד צוקרמן | 

עמודים 369-391

אגדת יהושע־אדיפוס: פרק בפסיכולוגיה יהודית

רפי ועקנין | 

עמודים 392-403

"ישקני מנשיקות פיהו" — התשוקה לשלמות והדרך להגשמתה: פירוש לשיר השירים בהשראת פירושו של רלב"ג

יוסי לב | 

עמודים 404-421

מודל פדגוגי־דתי להבניית זהות דתית: בין תיאולוגי לסוציולוגי

אורנה שניידר ודבורה קורט | 

עמודים 425-455

החינוך היהודי בין "תוכן" דתי ל"צורה" לאומית בפרספקטיבה היסטורית: סוגיות והיבטים נבחרים

שלמה כרמי | 

עמודים 456-517

בנות השירות הלאומי והעשייה החינוכית בגן הילדים

אורית הוד שמר, חנה צימרמן וחרותה ורטהיים | 

עמודים 521-537

מה סיפרה לכם הגננת?

גננות ממ"ד מתמודדות עם סיפורי תורה מורכבים

סיגל אחיטוב |

עמודים 538-564

יצוג בעלי חיים בספרי לימוד בבתי ספר יסודיים בישראל

אריה קיזל וסיון נאדלר | 

עמודים 565-584

מדוע עלינו לשחרר את ילדינו ממדיה אלקטרונית בגנים ובבתי הספר?

גלעד גולדשמידט | 

עמודים 585-598

הישגים בלימודים והסתגלות חברתית של ילדים במסגרת חינוך ביתי וחינוך בית ספרי

אבישג אדרי ופנינה ש' קליין | 

עמודים 601-610

הגיל היחסי, מקום הלידה ומומחיות בספורט — סקירת ספרות והמלצות לעיצוב מדיניות מבוססת ראיות

רוני לידור, זוהר מעין וגל זיו | 

עמודים 611-641

תפיסותיהם, דרישותיהם וציפיותיהם של מנהלי בית ספר מהתפקיד רכז הערכה בית ספרי

יעל כהן־עזריה ושרה זמיר | 

עמודים 642-666

שיחוח ביום עיון אקדמי מקוון — חקר נוכחויות

מיכל שלייפר וסמדר בר־טל | 

עמודים 667-684

הבדלים בתפיסות (אמונות) הוראה ולמידה בקרב מורי מדעים, מורים־סטודנטים לתואר שני במכללה ופרחי הוראה — במערכת החינוך הערבית בישראל

נאג'י קורטאם, אחמד בשיר, רנא זועבי ומוחמד חוג'יראת | 

עמודים 687-712

סטודנטים ערבים מתמחים בהוראת עברית: עמדות כלפי השפה העברית ושיקולי בחירה במקצוע

רמה מנור | 

עמודים 713-733

סקירה על שני הכרכים של "חינוך — שאלות האדם" (א — בהגות, ב — בהוויה)

בעריכת ישעיהו תדמור ועמיר פריימן, בהוצאת מכון מופ"ת, 2015

עפרה מייזלס | 

עמודים 737-738