עיונים בחינוך
גליונות 17-18-19
מהדורה מיוחדת | ינואר 2019 | שבט תשע"ט
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
בין פתיחות לדבקות: ביטויים של צנזורה עצמית בהוראת ההיסטוריה במערכת החינוך הישראלית
אפרת עמבר, סולי ורד ודניאל בר־טל |
עמודים 67-99
תובנות על הוראה ועל למידה משיעור הגיאומטריה שמעביר סוקרטס לנער העבד
אדם ויילר גור אריה |
עמודים 100-111
צנזורה עצמית ושמירת סודות במשפחה ובחברה: דילמות בעבודה במערכת החינוך
עמירם רביב ואלונה רודד |
עמודים 115-132
לספר כדי לשקוט: תהליכי הדהוד בין טקסט ספרותי ובין חוויות לחימה של חיילי מילואים
רועי חיון, הדס ויסמן ורחל צורן |
עמודים 153-183
קריאה, שיח וכתיבה בקבוצה מרובת תרבויות —בין גילוי לכיסוי
אילנה אלקד־להמן ויעל פויס |
עמודים 184-217
פדגוג במסווה של משורר: אסטרטגיית שאילת שאלות בשירי הילדים של אברהם שלונסקי
אורנה לוין |
עמודים 218-238
בין חינוך לאילוף: קווים לדמותו של ה"פראייר" הקולנועי כרץ למרחקים ארוכים
אמיר כהן־שלו |
עמודים 239-255
החינוך לאזרחות וההיגיון המוסדי של משרד החינוך החל מהגיל הרך
דבורה קלקין־פישמן ומירית שרון |
עמודים 291-318
שני מסלולים של חינוך אזרחי בבתי ספר: מניסיונם של רכזים חברתיים לקדם אזרחות מורכבת ומתונה
הלל וורמן, חגית הרטף |
עמודים 319-352
המקרא והפרדת האדם מהטבע — ניתוח תרבותי־פילוסופי
בינה ניר ויעקב אזואלוס |
עמודים 355-368
רָם וְנִשּא: תנ"ך רם והתקבלותו בחברה הישראלית
גתית הולצמן וגלעד צוקרמן |
עמודים 369-391
"ישקני מנשיקות פיהו" — התשוקה לשלמות והדרך להגשמתה: פירוש לשיר השירים בהשראת פירושו של רלב"ג
יוסי לב |
עמודים 404-421
מודל פדגוגי־דתי להבניית זהות דתית: בין תיאולוגי לסוציולוגי
אורנה שניידר ודבורה קורט |
עמודים 425-455
החינוך היהודי בין "תוכן" דתי ל"צורה" לאומית בפרספקטיבה היסטורית: סוגיות והיבטים נבחרים
שלמה כרמי |
עמודים 456-517
בנות השירות הלאומי והעשייה החינוכית בגן הילדים
אורית הוד שמר, חנה צימרמן וחרותה ורטהיים |
עמודים 521-537
מה סיפרה לכם הגננת?
גננות ממ"ד מתמודדות עם סיפורי תורה מורכבים
סיגל אחיטוב |
עמודים 538-564
יצוג בעלי חיים בספרי לימוד בבתי ספר יסודיים בישראל
אריה קיזל וסיון נאדלר |
עמודים 565-584
מדוע עלינו לשחרר את ילדינו ממדיה אלקטרונית בגנים ובבתי הספר?
גלעד גולדשמידט |
עמודים 585-598
הישגים בלימודים והסתגלות חברתית של ילדים במסגרת חינוך ביתי וחינוך בית ספרי
אבישג אדרי ופנינה ש' קליין |
עמודים 601-610
הגיל היחסי, מקום הלידה ומומחיות בספורט — סקירת ספרות והמלצות לעיצוב מדיניות מבוססת ראיות
רוני לידור, זוהר מעין וגל זיו |
עמודים 611-641
תפיסותיהם, דרישותיהם וציפיותיהם של מנהלי בית ספר מהתפקיד רכז הערכה בית ספרי
יעל כהן־עזריה ושרה זמיר |
עמודים 642-666
הבדלים בתפיסות (אמונות) הוראה ולמידה בקרב מורי מדעים, מורים־סטודנטים לתואר שני במכללה ופרחי הוראה — במערכת החינוך הערבית בישראל
נאג'י קורטאם, אחמד בשיר, רנא זועבי ומוחמד חוג'יראת |
עמודים 687-712
סטודנטים ערבים מתמחים בהוראת עברית: עמדות כלפי השפה העברית ושיקולי בחירה במקצוע
רמה מנור |
עמודים 713-733
סקירה על שני הכרכים של "חינוך — שאלות האדם" (א — בהגות, ב — בהוויה)
בעריכת ישעיהו תדמור ועמיר פריימן, בהוצאת מכון מופ"ת, 2015
עפרה מייזלס |
עמודים 737-738
