עיונים בחינוך
גליונות 15-16
סדרה חדשה | יוני 2017 | סיוון תשע"ז
כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך
בין פדגוגיה לפילוסופיה: לקחת את הלמידה המשמעותית עד לקצה גבול הדמיון
נימרוד סמילנסקי פרידמן |
עמודים 17-38
"משפט הקופים" — משפט המאה: מודרניזם נגד שמרנות, דרוויניזם נגד התנ"ך, דת ואמונה נגד המדע
ארנון גוטפלד |
עמודים 69-88
מקומו של ה"מחנך" בזהות הכוללת של מפקדים בצה"ל
נורית חמו ונועה בן יוסף (אזולאי) |
עמודים 89-115
בית הספר הדו־לשוני — האומנם אי של שוויון בחברה אי־שוויונית?
אילנה פאול־בנימין ו־וורוד ג'יוסי |
עמודים 116-146
מחקר אורך השוואתי בין תוכניות ייחודיות למסורתיות בהכשרת אקדמאים להוראה: שלב ההכשרה, שנת ההתמחות, השמה בבתי הספר והתמדה במערכת החינוך
יהודית וינברגר וסמדר דוניצה־שמידט |
עמודים 149-169
השפעת תוכנית התקשוב הלאומית על עמדות מורים כלפי שימוש בטכנולוגיה
שושי דורפברגר ואורלי כרמי |
עמודים 170-185
ספרי ילדים בדו־לשון ככלי לשיקוף זהותם של סטודנטים מקהילת ביתא ישראל
אסתר קלניצקי ולאה ברץ |
עמודים 247-266
מודעות לשונית וידע לשוני בקרב סטודנטים להוראה
אסנת ארגמן וורד וקנין־נוסבאום |
עמודים 267-288
המורה כאמן — שילוב רגש והבעה בעבודת ההוראה והשפעתם על התלמידים
ניצה דורי |
עמודים 289-311
ביבליותרפיה הרמנויטית: התהליך הביבליותרפי כמעבר ספירלי מהרמנויטיקה סטרוקטורלית, פוסט־סטרוקטורלית ואקזיסטנציאלית
יגאל ורדי |
עמודים 329-337
לסדר את הכאוס — הכתיבה האישית ככלי טיפול עצמי במהלך מעברי חיים
גליה פרידלנד בשן ושפרה שינמן |
עמודים 338-354
גלגוליהם המושגיים של ליקויי למידה במדריך לאבחון הפרעות נפשיות של ההסתדרות הפסיכיאטרית האמריקאית: לקראת גנאלוגיה של הסובייקט לקוי הלמידה
עופר קצ'רגין |
עמודים 355-379
זהות מינית הומוסקסואלית וזהות דתית: הקונפליקט והשפעותיו על בריאות נפשית
עטרה זבולון ומשה זיידנר |
עמודים 380-392
מי אני לעזאזל?! ההשפעה הנתפסת של פערים חסרי יציבות בין כישורים עיוניים ליכולת יישומם על תפיסת העצמי של סטודנטים עם ליקויי למידה — פרספקטיבה איכותנית
עמלה עינת |
עמודים 395-416
פיתוח ידע בנושא לקויות למידה והוראה "אכפתית" במסלולי ההכשרה להוראה
אורלי קריספל |
עמודים 417-438
תוכנית לקידום מודעות עצמית והערכה עצמית כבסיס לפיתוח הנחישות העצמית של תלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון
איתי הס |
עמודים 456-472
ניהול עצמי של בתי ספר יסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל: מחקר משווה בין בתי ספר בשלוש רמות ניהול
ח'אלד עראר ואמאל אבו רומי |
עמודים 475-494
עמדות ושביעות הרצון של המורים מהמגזר הערבי כלפי שילוב רפורמת "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים בישראל
עיסא אלפחל, מוחמד סייד אחמד ווג'יה דאהר |
עמודים 495-520
רכישת השכלה גבוהה ברשות הפלסטינית בקרב סטודנטים פלסטינים מישראל: גורמי משיכה, מפגש לאומי מחודש ואתגרים
קוסאי חאג' יחיא וח'אלד עראר |
עמודים 560-587
