גליונות 15-16

סדרה חדשה | יוני 2017 | סיוון תשע"ז

כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך

בין פדגוגיה לפילוסופיה: לקחת את הלמידה המשמעותית עד לקצה גבול הדמיון

נימרוד סמילנסקי פרידמן | 

עמודים 17-38

מקומה של הכשרת המורים והגננות בבניית התרבות העברית־לאומית

נירית רייכל | 

עמודים 39-68

"משפט הקופים" — משפט המאה: מודרניזם נגד שמרנות, דרוויניזם נגד התנ"ך, דת ואמונה נגד המדע

ארנון גוטפלד | 

עמודים 69-88

מקומו של ה"מחנך" בזהות הכוללת של מפקדים בצה"ל

נורית חמו ונועה בן יוסף (אזולאי) | 

עמודים 89-115

בית הספר הדו־לשוני — האומנם אי של שוויון בחברה אי־שוויונית?

אילנה פאול־בנימין ו־וורוד ג'יוסי | 

עמודים 116-146

מחקר אורך השוואתי בין תוכניות ייחודיות למסורתיות בהכשרת אקדמאים להוראה: שלב ההכשרה, שנת ההתמחות, השמה בבתי הספר והתמדה במערכת החינוך

יהודית וינברגר וסמדר דוניצה־שמידט | 

עמודים 149-169

השפעת תוכנית התקשוב הלאומית על עמדות מורים כלפי שימוש בטכנולוגיה

שושי דורפברגר ואורלי כרמי | 

עמודים 170-185

הדואליות בתפיסות הורות והוראה מיטביות בקרב "הורים־מורים"

צפי טימור | 

עמודים 186-214

בחינת אפיוני מנהיגותה המשתפת של הגננת בעידן של תמורות

אביבה אבידן | 

עמודים 215-246

ספרי ילדים בדו־לשון ככלי לשיקוף זהותם של סטודנטים מקהילת ביתא ישראל

אסתר קלניצקי ולאה ברץ | 

עמודים 247-266

מודעות לשונית וידע לשוני בקרב סטודנטים להוראה

אסנת ארגמן וורד וקנין־נוסבאום | 

עמודים 267-288

המורה כאמן — שילוב רגש והבעה בעבודת ההוראה והשפעתם על התלמידים

ניצה דורי | 

עמודים 289-311

ביבליותרפיה הרמנויטית: התהליך הביבליותרפי כמעבר ספירלי מהרמנויטיקה סטרוקטורלית, פוסט־סטרוקטורלית ואקזיסטנציאלית

יגאל ורדי | 

עמודים 329-337

לסדר את הכאוס — הכתיבה האישית ככלי טיפול עצמי במהלך מעברי חיים

גליה פרידלנד בשן ושפרה שינמן | 

עמודים 338-354

גלגוליהם המושגיים של ליקויי למידה במדריך לאבחון הפרעות נפשיות של ההסתדרות הפסיכיאטרית האמריקאית: לקראת גנאלוגיה של הסובייקט לקוי הלמידה

עופר קצ'רגין | 

עמודים 355-379

זהות מינית הומוסקסואלית וזהות דתית: הקונפליקט והשפעותיו על בריאות נפשית

עטרה זבולון ומשה זיידנר | 

עמודים 380-392

מי אני לעזאזל?! ההשפעה הנתפסת של פערים חסרי יציבות בין כישורים עיוניים ליכולת יישומם על תפיסת העצמי של סטודנטים עם ליקויי למידה — פרספקטיבה איכותנית

עמלה עינת | 

עמודים 395-416

פיתוח ידע בנושא לקויות למידה והוראה "אכפתית" במסלולי ההכשרה להוראה

אורלי קריספל | 

עמודים 417-438

אספרגר — הפרעת קשר ותקשורת: תיאור מקרה בטיפול פסיכולוגי

עטרה רוטפלד | 

עמודים 439-455

תוכנית לקידום מודעות עצמית והערכה עצמית כבסיס לפיתוח הנחישות העצמית של תלמידים עם ליקויי ראייה ועיוורון

איתי הס | 

עמודים 456-472

ניהול עצמי של בתי ספר יסודיים במערכת החינוך הערבית בישראל: מחקר משווה בין בתי ספר בשלוש רמות ניהול

ח'אלד עראר ואמאל אבו רומי | 

עמודים 475-494

עמדות ושביעות הרצון של המורים מהמגזר הערבי כלפי שילוב רפורמת "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים בישראל

עיסא אלפחל, מוחמד סייד אחמד ווג'יה דאהר | 

עמודים 495-520

תרבות הפנאי של ילדים בדואים בנגב

רחל קרופ | 

עמודים 521-559

רכישת השכלה גבוהה ברשות הפלסטינית בקרב סטודנטים פלסטינים מישראל: גורמי משיכה, מפגש לאומי מחודש ואתגרים

קוסאי חאג' יחיא וח'אלד עראר | 

עמודים 560-587