גליון 40, 2025, תשפ״ו

דבר העורך

פרופ' אביהו שושנה | 

עמוד 12- 7

קרן משפחת ליאון — "השינוי מתחיל במחנכות"

עמודים 18–13

יעילות, מוסר ומה שביניהם: שיקולים, הצדקות ומבנה בשיפוט המקצועי של מחנכות כיתה בישראל

ד"ר איילת בכר | 

עמודים 50–19

סיפורי הצלה כסיפורי הצלחה: כיצד מחנכות בישראל מבנות זהות פרופסיונלית באמצעות נרטיבים של תמיכה רגשית בתלמידים

ד"ר רוית מזרחי־שטלמן וד"ר עדי ספיר | 

עמודים 78–51

מחקר איכותני על דילמות אתיות העומדות בפני מחנכות של הגיל הרך

ד"ר סמדר מושל ופרופ' יצחק ברקוביץ | 

עמודים 100–79

רוטינת מחנכות־הורים בבית ספר יסודי

פרופ' דורית טובין וד"ר עידית פסט | 

עמודים 126–101

מחנכת כיתה בחטיבת ביניים — מבט משווה על תפקידיה ודיוקנה בעיני מנהלות ומחנכות כיתה בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי

פרופ' נירית רייכל וד"ר אורית עובד | 

עמודים 156–127

שיח מחנכות אודות הכישלונות האקדמיים של תלמידיהן ביחס לדרישות הבית ספריות

ד"ר צבי בקרמן | 

עמודים 184–157

איכות יחסי החליפין בין המנהיג למחנכת והשפעתה על יחס תלמידים למורים ועל תחושת העניין וההנאה בלמידה

ד"ר רימא דעאס | 

עמודים 210–185

בין שילוב להכלה: פרשנויות של מחנכות לרפורמת ההכלה וההשתלבות בישראל

ד"ר טליה פריד, רונית כץ, פרופ' הללי פינסון וד"ר גליה פלוטקין־עמרמי | 

עמודים 236–211

אינטר־סובייקטיביות במעורבות הורים: התמודדות של מחנכות מהמגזר החרדי המלמדות במערכת החינוך בישראל

ד"ר ורד אלימלך, ד"ר יהודית חסידה וד"ר שרית שוסהיים |

 עמודים 262–237

מחנכות כיתה מודעות עוני: מחנכות כיתה כסוכנות לשינוי חברתי

ד"ר אסף משולם, פרופ' מיכל קרומר־נבו, ד"ר עינת וגר־אטיאס, ד"ר גליה זלמנסון לוי
וד"ר לימור לוטן |

עמודים 292–263

אקוסיסטם של חוסן: קהילות מקצועיות לומדות כמעצבות תפיסת תפקיד וחוסן של מחנכות כיתה בזמן מלחמה

ד"ר הילה ויצמן בן דוד, ד"ר אורנה הייזמן, מיכל חנוכה ופרופ' חן שכטר |

 עמודים 326–293

צומת מרכזי משני: מקומן של מחנכות כיתה ברשת בית הספר

פרופ' אורי איל, ד"ר רעות לירז, ד"ר אלה חמי ופרופ' מרטין דאומילר |

 עמודים 358–327

קריאה במחקרים עכשוויים אודות תפקיד המחנכת

פרופ' אביהו שושנה |

 עמודים 374–359