עיונים בחינוך
תפריט
גליון 26
סדרה חדשה | ינואר 2026 | טבת תשפ״ו

קיום בכבוד לכול:
טאו, אקו-הומניזם והתקווה לקיימות סביבתית ודמוקרטית
נמרוד אלוני |
עמודים 59 – 70
חינוך לצדק חברתי כהתנסות פילוסופית פעילה:
גישת מת'יו ליפמן לעיצוב אזרחות מוסרית מגיל ילדות
נופר ראובן ואריה קיזל |
עמודים 71 – 88
המערה של אפלטון בעידן הבינה המלאכותית: בין הכרה אנושית לתודעה חישובית
רותם ויצמן |
עמודים 89 – 97
ללמוד, לשרוד וללמד:
מסע ראשוני של האקדמאים הערבים מהאוניברסיטה העברית
למערכת ההוראה בימי הממשל הצבאי: חקר מקרה בכפר ערבי
קוסאי חאג' יחיא |
עמודים 98 – 119
"החבר הדמיוני שלי" מנקודת מבטם של ילדים בגיל הרך
חן פריד בוארון ואורית הוד-שמר |
עמודים 133 – 150
לא רק אמפתיה:
ניהול דיוני דילמה אתית באמצעות שילוב של יכולות חברתיות-רגשיות בקרב מורים
יניב גת ואורלי שפירא-לשצ'ינסקי |
עמודים 151 – 167
התמודדות המתמחים בהוראה בחינוך המיוחד עם בניית תוכניות לימודים אישיות
נאוה בר |
עמודים 168 – 180
למידת אזרחים ותיקים: סקירת מושגים ומגמות מרכזיות
יעל הוכמן, טובה בנד-וינטרשטיין וישראל (איסי) דורון |
עמודים 181 – 201
שינוי בשיטת ההערכה: מבחנים עם אינטרנט פתוח (מא"פ)
חנה שחר, עדית קמחי ונועם יהודאי |
עמודים 201 – 221
מדף הספרים | מדור ביקורת ספרים
על הספר תלויה על בלימה: מחקר ותיאוריה על ההוראה כמקצוע מאת איילת בכר
יצחק ברקוביץ |
עמודים 222 – 225
עמודים 258 – 261
על הספר לדעת כיתה: בית הספר בראי הספרות העברית מאת נעמי דה-מלאך
יעל פויס |
עמודים 226 – 229
עמודים 262 – 265
סוף דבר
מתי המורים ישתמשו בכוחם כדי להיאבק על משהו שלא נוגע אליהם ישירות ?
יאיר אסולין |
עמודים 230 – 231
עמודים 258 – 261
