גליון 26

סדרה חדשה | ינואר 2026 | טבת תשפ״ו

50 years logo

 

שער

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך

דף קרדיטי מערכת

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך 

תוכן עניינים

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך 

דבר העורך

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך  | עמודים 5 – 8

ראשיתו של יזם תרבות וחינוך: בן-אביגדור ו"ספרי אגורה"

אבנר ולצמן | 

עמודים 6 – 21

אם לא אני, אז מי? על אחריותם של אנשי חינוך כמספרי סיפורים

אנה ספרד | 

עמודים 25 – 40

על חינוך לאושר: ביקורת מנקודת מבט הגליאנית

יובל איתן | 

עמודים 41 – 58

קיום בכבוד לכול:
טאו, אקו-הומניזם והתקווה לקיימות סביבתית ודמוקרטית

נמרוד אלוני | 

עמודים 59 – 70

חינוך לצדק חברתי כהתנסות פילוסופית פעילה:
גישת מת'יו ליפמן לעיצוב אזרחות מוסרית מגיל ילדות

נופר ראובן ואריה קיזל | 

עמודים 71 – 88

המערה של אפלטון בעידן הבינה המלאכותית: בין הכרה אנושית לתודעה חישובית

רותם ויצמן | 

עמודים 89 – 97

ללמוד, לשרוד וללמד:
מסע ראשוני של האקדמאים הערבים מהאוניברסיטה העברית
למערכת ההוראה בימי הממשל הצבאי: חקר מקרה בכפר ערבי

קוסאי חאג' יחיא | 

עמודים 98 – 119

מבט אנתרופולוגי על גן הילדים

דבורה (דבי) גולדן | 

עמודים 120 – 132

"החבר הדמיוני שלי" מנקודת מבטם של ילדים בגיל הרך

חן פריד בוארון ואורית הוד-שמר | 

עמודים 133 – 150

לא רק אמפתיה:
ניהול דיוני דילמה אתית באמצעות שילוב של יכולות חברתיות-רגשיות בקרב מורים

יניב גת ואורלי שפירא-לשצ'ינסקי | 

עמודים 151 – 167

התמודדות המתמחים בהוראה בחינוך המיוחד עם בניית תוכניות לימודים אישיות

נאוה בר | 

עמודים 168 – 180

למידת אזרחים ותיקים: סקירת מושגים ומגמות מרכזיות

יעל הוכמן, טובה בנד-וינטרשטיין וישראל (איסי) דורון | 

עמודים 181 – 201

שינוי בשיטת ההערכה: מבחנים עם אינטרנט פתוח (מא"פ)

חנה שחר, עדית קמחי ונועם יהודאי | 

עמודים 201 – 221

מדף הספרים | מדור ביקורת ספרים

על הספר תלויה על בלימה: מחקר ותיאוריה על ההוראה כמקצוע מאת איילת בכר

יצחק ברקוביץ | 

עמודים 222 – 225

עמודים 258 – 261

על הספר לדעת כיתה: בית הספר בראי הספרות העברית מאת נעמי דה-מלאך

יעל פויס | 

עמודים 226 – 229

עמודים 262 – 265

סוף דבר

מתי המורים ישתמשו בכוחם כדי להיאבק על משהו שלא נוגע אליהם ישירות ?

יאיר אסולין | 

עמודים 230 – 231

עמודים 258 – 261