גליון 24

סדרה חדשה | אפריל 2024 | ניסן תשפ״ד

50 years logo

 

שער

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך

דף קרדיטי מערכת

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך 

תוכן עניינים

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך 

בפתח הגיליון

עיונים בחינוך – כתב עת לעיון ולמחקר בחינוך 

א. מאמרי חקר – עיון

מגפה כמשל

שי פרוגל | 

עמודים 18 – 30

הוראה ולמידה בעידן של תקופות משבר: גשר בין ידע, חשיבה, רגשות וערכים

ענת זוהר | 

עמודים 31 – 45

כבוד לאומי, כבוד אנושי אוניברסלי, כבוד אישי: תפיסות של כבוד כהמשגה להתמודדות עם אתגרים חינוכיים

אורית קמיר | 

עמודים 46 – 60

משבר הקורונה בחינוך - סיכויים וסיכונים: תובנות ראשוניות

נחום בלס | 

עמודים 61 – 74

חינוך להתמודדות עם עמימות בעולם של פוסט-אמת

סרגיי טלנקר | 

עמודים 89 – 101

חינוך לימים או חינוך לדורות: שתי גישות לשיח ועשייה חינוכיים

אריק שגב | 

עמודים 102 – 115

"נשמה פתוחה" ואופק החינוך בעת משבר העולם, האדם והאמת על פי יאן פטוצ'קה

הילה נאות | 

עמודים 116 – 131

חינוך כמערכת מורכבת בעתות משבר

דוד מיודווסר | 

עמודים 132 – 148

משבר כנקודת מוצא לחינוך האדם

שרית שוסהיים | 

עמודים 149 – 159

הדיקטטורה המשיחית לא צמחה יש מאין

משה שנר | 

עמודים 160 – 174

בדידות: הרהורים על השלכות הקורונה על תודעת האדם ועל חינוכו

דב שוורץ | 

עמודים 175 – 187

ב. מאמרי מחקר שדה

הוראה בימי קורונה – מורים מתחילים מספרים

נעמי דה-מלאך | 

עמודים 189 – 204

משבר כהזדמנות? צוות מחנכות לפני הקורונה, בזמן המגפה ואחריה

מירב כהן זכריה ודורין רובין | 

עמודים 205 – 222

"סדר כאוטי": הצעה לפיתוח תיאורטי של הצופן הבלתי פורמלי

יובל בקר ותמר רפופורט | 

עמודים 223 – 238

אתגרים, הזדמנויות ותהיות שלמידה-מוכוונת-עצמי מזמנת למכשירי מורים: חקר מקרים של שתי קהילות למידה

שרון הרדוף, אילנה דרור וערן גוסקוב | 

עמודים 239 – 254

"שרדנו בינתיים. לא התפרק חדר המורים": דילמות של מנהלים לגבי חינוך פוליטי בתקופת משבר לאומי ובין שיבוש לשגרה

אדר כהן | 

עמודים 255 – 268

לגדול מתוך הקושי - סיפורי חייהן של מורות ערביות-בדואיות חדשות מהנגב שנקלטו בתקופת הקורונה

חאלד אלסייד | 

עמודים 269 – 285

ממשבר לפריחה: השפעת הקורונה על השתלבות סטודנטים חרדים באקדמיה

תהילה גריינימן | 

עמודים 286 – 299

בגוף אני לומדת: הלמידה הגופנית הייחודית בחינוך הבלתי פורמלי לאור משבר הקורונה

ליאור שריר ולינור הדר | 

עמודים 300 – 316

טרנספורמציות בתודעה הקולקטיבית -פדגוגית של מורי-מורים וסטודנטים בעקבות המעבר ללמידה מעורבת במציאות של פוסט-קורונה

נורית חמו, ליאת ביברמן-שלו ואורית ברוזה | 

עמודים 317 – 333

שובם של האלים: התפכחות ומחויבות של צעירים במחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל

אופיר שפר וגד יאיר | 

עמודים 334 – 344

הורות ישראלית בתקופות משבר: התנהגות של הורים לילדים בגיל הרך לפני התפרצות הקורונה, בעת הסגר הראשון ושנה לאחר מכן

דורית ארם וגליה מעודד קראבאנוב | 

עמודים 345 – 362

אי שוויון בראי למידה מקוונת: משבר הקורונה כמקרה בוחן

קרנית מלכא טיב וליאת פרנקו | 

עמודים 363 – 380

חמלה עצמית כגורם סיכוי בתקופת הקורונה: באיזה אופן חמלה עצמית תורמת לדימוי הגוף של בני הנוער?

אביה בן דוד ומירב חן | 

עמודים 381 – 396

"בית הוא המקום שבו הלב נמצא": למידה, מחקר, יצירה ופעולה בתרבות

שגיא מעיין | 

עמודים 397 – 411 

חינוך אקטיביסטי כמנוע לשינוי חברתי-פוליטי: הפרשנות האישית של מורות אקטיביסטיות לזהותן המקצועית

קרן קטקו-איילי | 

עמודים 412 – 426 

שדה החינוך והמשבר הפוליטי: טיפולוגיה

יפעת הלל, אסף משולם והנרייט דהאן כלב | 

עמודים 427 – 444 

סוף מחשבה במעשה תחילה? דקדוק, לגיטימציה ואידיאולוגיה מעיניהם של מורים בבתי ספר ייחודיים בתקופת הקורונה

זיו גולדברג וגדעון דישון | 

עמודים 445 – 460 

משבר הקורונה - אתגרים, דרכי התמודדות והשלכות על תפיסת החינוך במשקפיים של מנהלות חטיבות ביניים

נירית רייכל ואורית עובד | 

עמודים 461 – 476 

ג. מאמרי חקר – מצע

אמנות המינון: חינוך לחשיבה מורכבת

אלון גן | 

עמודים 478 – 487 

קורונה וחינוך

מוקי צור | 

עמודים 488 – 492 

בדידות וחרדה מחוללי משבר זהותי, הגותי ופוליטי

אבינועם רוזנק | 

עמודים 493 – 503 

סדקים בקרחון – על ההזדמנות לשינוי חינוכי עמוק בעקבות שלוש טלטלות גלובליות

אבי ורשבסקי | 

עמודים 504 – 513 

חינוך בעין הסערה: מה נשתנה?

דוד חן | 

עמודים 514 – 521 

חינוך בין היחידני לקהילתי: התמודדות עם שסעים בקהילה הפוליטית

יצחק קליין | 

עמודים 522 – 531 

המלחמה על צלם אנוש: הזדמנות, חוסן וחיסון באמנות החינוך ההוראה

משה יצחקי | 

עמודים 532 – 538 

הערות אחדות באשר לרשות חינוך עצמאית ובאשר לתקווה

צבי טאובר | 

עמודים 539 – 551 

הפילוג בעם והחינוך המאחד

עוזי מלמד | 

עמודים 552 – 564 

לקראת "חוק חינוך ממלכתי -חילוני": מניפסט הומניסטי -אתאיסטי

יורם הרפז | 

עמודים 565 – 575 

חמשת הימים של הקמפוס הבית ספרי

אברהם פרנק | 

עמודים 576 – 589 

תקווה פוליטית בעת הזאת: לכינונה של האמנה החינוכית

חנוך בן פזי | 

עמודים 590 – 604

זהות מתנגשת במציאות: טראומה, התקוממות ואבני דרך לתקון את המעוות

נמרוד אלוני | 

עמודים 605 – 610

ארבע גישות ליחסי יחיד-חברה-מדינה: הצעת תיקון לפרק יסוד בלימודי האזרחות בחטיבה העליונה

אסף מלאך | 

עמודים 611 – 625

לא בהפתעה

אריק שגב | 

עמודים 626 – 627