גליון 21

סדרה חדשה | מאי 2022 | אייר תשפ״ב

50 years logo

 

לרשימת המשתתפים בגיליון

הישגי החינוך בישראל לאור 20 שנות מבחנים בינלאומיים

ברוך נבו ושקד אברשי | 

עמודים 17-37

השפעת דפוסי היחסים במשולש ההדרכה על תהליכי למידת סטודנטיות לחינוך בגיל הרך

איה בן־הרוש ולילי אורלנד־ברק | 

עמודים 38-56

על הרגלי הקריאה של סטודנטים בעידן הדיגיטלי

יעל יוסל־איזנבך וניצה דוידוביץ | 

עמודים 57-82

חינוך גלובלי בהכשרת מורים: גורמי מוטיבציה של מתכשרות להוראה ללמוד ולהורות חינוך גלובלי

ליאת ביברמן־שלו | 

עמודים 83-106

מודל לאפיון פדגוגי של מרחבי למידה חדשניים: כלי להתפתחות מקצועית של אנשי חינוך

עירית ששון | 

עמודים 107-134

״לא אעמיד אותם בשלשות״ המצוינים לחינוך: הכשרת גמלאים-קצינים בכירים להוראה כקריירה שנייה

מירה קרניאלי, שוש ויצמן ודפנה בארי | 

עמודים 135-165

המהלך ההתפתחותי האקדמי המאפיין בוגרים צעירים עם סכיזופרניה טרם פריצת מחלתם

ענת בן־גל דהן ודן קורן | 

עמודים 166-187

אתגרי תרבות ההערכה הרספונסיבית לתרבות הפרט במוסדות להשכלה גבוהה - המקרה הישראלי

נירית רייכל ודורית אלט | 

עמודים 188-215

״בסך הכול אתם גם רוצים שהם יסיימו״ - נשירה של סטודנטים חרדים מהאקדמיה

אסנת רובין, נורית נוביס־דויטש ולטם פרי־חזן | 

עמודים 216-244

״אני האתיופית היחידה בצוות בית הספר וזה היתרון והחיסרון שלי״: תחושת הזהות האישית והמקצועית של מגשרים תרבותיים יוצאי אתיופיה ומעמדם בבית הספר — המקרה הישראלי

עדי בינס | 

עמודים 245-258

״כאילו כל שבועיים ללכת לגלות״: חוויית השהות בפנימייה של בנות נוער נורמטיביות בהקשר של היחסים עם המשפחה

תהִלה הרץ | 

עמודים 259-277

שיגור בנים בכורים לשירות צבאי: השוואה בחינוך ובעמדות בין אמהות מהציונות הדתית ומהשמאל הציוני

רקפת גלעד ודניאל בר־טל | 

עמודים 278-303

ייצוג נשים בספרי הלימוד באזרחות בבתי הספר התיכוניים בישראל

אריה קיזל ואלון ירושלמי | 

עמודים 304-326

על חינוך לסולידריות אזרחית, הדרה חוקתית והתנגדות פוקויאנית

ערן גוסקוב | 

עמודים 327-348

המנחה בקהילות חקירה פילוסופיות עם תלמידים כמשחרר וכמאפשר

אריה קיזל | 

עמודים 349-364

הוראה כאימון: שורשים בהגות היהודית

עדיה הדר | 

עמודים 365-379

האם גיל העלייה לבית הספר קובע את עתידו של ילדכם?

גלעד גולדשמידט | 

עמודים 380-391

מחברותא לחַבּוּרֶה: מבניית טיעונים שיתופית לשיח דיאלקטי־ביקורתי

ראובן בן חיים, צבי בקרמן וברוך שוורץ | 

עמודים 392-420

הקשר בין תפיסת כמות לתפיסת מרחב — מהיבטים קוגניטיביים לחינוך מתמטי

ירדן גליקסמן | 

עמודים 421-426

חוויית שימוש היתר ברשתות חברתיות בקרב בני נוער דתיים־לאומיים: מחקר גישוש

שרון אדלר ואפרת הדר | 

עמודים 427-450

רק עותק נאמן למקור? דגשים בהוראת אוריינות חזותית ובהוראתה בספר ילדים מאויר כאובייקט רב־ממדי

תור גונן | 

עמודים 451-531

תחי השירה! מן הלוגוס לעבר המיתוס

יגאל ורדי | 

עמודים 532-536

משחק: חוויה ממשית של הלא־ממשי

שולמית לב־אלג׳ם | 

עמודים 537-550