עיונים בחינוך
גליון 24
סדרה חדשה | אפריל 2024 | ניסן תשפ״ד

הוראה ולמידה בעידן של תקופות משבר: גשר בין ידע, חשיבה, רגשות וערכים
ענת זוהר |
עמודים 31 – 45
כבוד לאומי, כבוד אנושי אוניברסלי, כבוד אישי: תפיסות של כבוד כהמשגה להתמודדות עם אתגרים חינוכיים
אורית קמיר |
עמודים 46 – 60
חינוך לימים או חינוך לדורות: שתי גישות לשיח ועשייה חינוכיים
אריק שגב |
עמודים 102 – 115
"נשמה פתוחה" ואופק החינוך בעת משבר העולם, האדם והאמת על פי יאן פטוצ'קה
הילה נאות |
עמודים 116 – 131
ב. מאמרי מחקר שדה
הוראה בימי קורונה – מורים מתחילים מספרים
נעמי דה-מלאך |
עמודים 189 – 204
משבר כהזדמנות? צוות מחנכות לפני הקורונה, בזמן המגפה ואחריה
מירב כהן זכריה ודורין רובין |
עמודים 205 – 222
"סדר כאוטי": הצעה לפיתוח תיאורטי של הצופן הבלתי פורמלי
יובל בקר ותמר רפופורט |
עמודים 223 – 238
אתגרים, הזדמנויות ותהיות שלמידה-מוכוונת-עצמי מזמנת למכשירי מורים: חקר מקרים של שתי קהילות למידה
שרון הרדוף, אילנה דרור וערן גוסקוב |
עמודים 239 – 254
"שרדנו בינתיים. לא התפרק חדר המורים": דילמות של מנהלים לגבי חינוך פוליטי בתקופת משבר לאומי ובין שיבוש לשגרה
אדר כהן |
עמודים 255 – 268
לגדול מתוך הקושי - סיפורי חייהן של מורות ערביות-בדואיות חדשות מהנגב שנקלטו בתקופת הקורונה
חאלד אלסייד |
עמודים 269 – 285
ממשבר לפריחה: השפעת הקורונה על השתלבות סטודנטים חרדים באקדמיה
תהילה גריינימן |
עמודים 286 – 299
בגוף אני לומדת: הלמידה הגופנית הייחודית בחינוך הבלתי פורמלי לאור משבר הקורונה
ליאור שריר ולינור הדר |
עמודים 300 – 316
טרנספורמציות בתודעה הקולקטיבית -פדגוגית של מורי-מורים וסטודנטים בעקבות המעבר ללמידה מעורבת במציאות של פוסט-קורונה
נורית חמו, ליאת ביברמן-שלו ואורית ברוזה |
עמודים 317 – 333
שובם של האלים: התפכחות ומחויבות של צעירים במחאה נגד ההפיכה המשטרית בישראל
אופיר שפר וגד יאיר |
עמודים 334 – 344
הורות ישראלית בתקופות משבר: התנהגות של הורים לילדים בגיל הרך לפני התפרצות הקורונה, בעת הסגר הראשון ושנה לאחר מכן
דורית ארם וגליה מעודד קראבאנוב |
עמודים 345 – 362
אי שוויון בראי למידה מקוונת: משבר הקורונה כמקרה בוחן
קרנית מלכא טיב וליאת פרנקו |
עמודים 363 – 380
חמלה עצמית כגורם סיכוי בתקופת הקורונה: באיזה אופן חמלה עצמית תורמת לדימוי הגוף של בני הנוער?
אביה בן דוד ומירב חן |
עמודים 381 – 396
"בית הוא המקום שבו הלב נמצא": למידה, מחקר, יצירה ופעולה בתרבות
שגיא מעיין |
עמודים 397 – 411
חינוך אקטיביסטי כמנוע לשינוי חברתי-פוליטי: הפרשנות האישית של מורות אקטיביסטיות לזהותן המקצועית
קרן קטקו-איילי |
עמודים 412 – 426
שדה החינוך והמשבר הפוליטי: טיפולוגיה
יפעת הלל, אסף משולם והנרייט דהאן כלב |
עמודים 427 – 444
סוף מחשבה במעשה תחילה? דקדוק, לגיטימציה ואידיאולוגיה מעיניהם של מורים בבתי ספר ייחודיים בתקופת הקורונה
זיו גולדברג וגדעון דישון |
עמודים 445 – 460
משבר הקורונה - אתגרים, דרכי התמודדות והשלכות על תפיסת החינוך במשקפיים של מנהלות חטיבות ביניים
נירית רייכל ואורית עובד |
עמודים 461 – 476
סדקים בקרחון – על ההזדמנות לשינוי חינוכי עמוק בעקבות שלוש טלטלות גלובליות
אבי ורשבסקי |
עמודים 504 – 513
חינוך בין היחידני לקהילתי: התמודדות עם שסעים בקהילה הפוליטית
יצחק קליין |
עמודים 522 – 531
המלחמה על צלם אנוש: הזדמנות, חוסן וחיסון באמנות החינוך ההוראה
משה יצחקי |
עמודים 532 – 538
לקראת "חוק חינוך ממלכתי -חילוני": מניפסט הומניסטי -אתאיסטי
יורם הרפז |
עמודים 565 – 575
זהות מתנגשת במציאות: טראומה, התקוממות ואבני דרך לתקון את המעוות
נמרוד אלוני |
עמודים 605 – 610
ארבע גישות ליחסי יחיד-חברה-מדינה: הצעת תיקון לפרק יסוד בלימודי האזרחות בחטיבה העליונה
אסף מלאך |
עמודים 611 – 625
